1 Mayıs 2015 Cuma

FIRINDA TULUM PEYNİRLİ CİBEZ




Eee malum yaz kapıya geldi çattı. Bugün baharın son ayı, Mayıs'ın ilk günü, havalar iyice ısındı, gölgeler o kadar üşütmüyor artık. Yani kat kat giyeceklerimiz artık fazla gelecek ve fazla gelen kilolarımızı da saklayacak yer bulamaycağız. Neyse öyle ya da böyle bir ucundan başlamak lazım. Önemli olan sağlıklı beslenmek. Ben de hem yeni, hem de sağlıklı tatlar peşindeyim.


Ne ki bu Cibez diyenler için, özellikle Girit göçmeni Türklerin mutfağında sıklıkla tüketilen körpe yaprak ve filizlerden ibaret bir lahanagil. Lahana filizi de deniyor ve İzmirde kış aylarında pazarlarda kolayca bulabileceğiniz bir yerel ot. Benim de Ege'de tanıdığım bir sebze. Gerçi bu tarihte artık yetişmez, geçen hafta köylü bir kadının sergisinde son cibezleri gördüm ama tarifi es geçmek istemedim.

Genellikle haşlanıp sızma zeytinyağı ve limon sosuyla tatlandırlarak yenir. Ben haşladıktan hemen sonra sosuna ezilmiş sarımsak da ekleyip, ılıkken yemeği tercih ediyorum.

Geçen ay daha farklı nasıl yaparım diye düşünürken, pazardaki penircimden aldığım İzmir Tulumu Peyniri ile fırında deneyeyim dedim. Sonuç mükemmel!
Tam bir diyet yemeği,
inanılmaz lezzetli, 
doyana kadar yemesi serbest, 
peynir ve zeytinağı ile tok tutuyor.

Şöyleki;

Cibezleri hafif yumuşayana dek kaynar suda haşlayıp, suyunu süzün. Bir fırın kabına yerleştirin. Üzerine hafif sızma zeytinyağı gezdirip parça parça Tulum peyniri koyun. Fırının ızgarasında penirler kızarıncaya dek tutup, çıkarın. 
Afiyetle yiyin.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder