29 Mart 2015 Pazar

KAHVELİ KURABİYE



Birkaç sene önce bir Cafede kahveli el yapımı bir bisküvü yemiştim. Çok hoşuma gitmişti. Ondan sonra hep öyle bir tarif bulsam diye düşünmüştüm. Mutfak Sırları yemek blogunda bulduğum bu tarifte Türk kahvesi kullanılıyor.
İlk denememde ben de Türk kahvesi kullandım. Ayrıca tarifte tereyağı var ama ilk yapışımda buzdolabında bir süredir duran tereyağı aromalı yumuşak margani bitirmek üzere kullanmıştım.
Bu gün kurabiyeyi tekrar yaptım Türk kahvesi yerine filtre kahve ve gerçek tereyağ kullandım ayrıca bir kaç Seda dokunuşu (kakao miktarını artırıp, tarçın ve damla çikolata ekledim) ve 1-2dk. daha uzun pişirme süresi ile tam istediğim tadı elde ettim.



MALZEMELER:
  • 2 su bardağı (210gr) un 
  • 1 su bardağı (120gr) pudra şekeri
  • 1/2 su bardağı (50gr)  buğday nişastası
  • 2 tepeleme tatlı kaşığı filtre kahve (ya da türk kahvesi)
  • 2 yemek kaşığı kakao 
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilin 
  • 1/2 çay kaşığı toz tarçın
  • 2 yemek kaşığı damla çikolata
  • 1 büyük boy yumurta
  • 125 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
Pişmeden önce:

YAPILIŞI:

Tüm kuru malzemeleri; un, pudra şekeri, nişasta, kahve, kabartma tozu, kakao, tarçın ve vanilini derin bir yoğurma kabına alın. Bunların hepsini bir elekten geçirerek koymanız homojen ve havalanmış bir karışım elde etmenizi sağlar.
Karışımın üstüne yumurtayı kırın ve tereyağı ile damla çikolata tanelerini ekleyerek güzelce yoğurun, önce toparlanması ve yapışması zaman alabilir ama tereyağı eridikçe hamurunuz toparlanacak, sakın sıvı ilave etmeyin. Sabırlı olun, kısa zamanda hamur bütünleşiyor. Sıvı eklerseniz kurabiyeleriniz sert olur.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın sonra elips şeklini verin. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralarında 3'er cm. aralık bırakarak dizin.
Bir kürdan ya da benzeri bir çubuk yardımıyla kurabiyeleri sanki 2'ye bölecekmiş gibi üzerine bastırarak derin bir çizgi oluşturun.

180 derece fırında 15 pişirin. Ben 18 dk pişirdim ve bu sefer daha kıyır oldular. Benim fırınımın kurabiye ayarı, orta gözde fanlı pişirme. Siz de kendi fırın ayarlarınızı öğrenin derim.

Fırından çıkarınca kağıdıyla beraber fırın teli üzerinde ılımasını bekledim. Sonuç dışı kıyır, içi yumuşak nefis kahve çekirdeği görünümlü kurabiyeler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder