18 Mart 2015 Çarşamba

ISPANAKLI KOLAY BÖREK


Selamlar,
Bugün öyle ayrı ayrı malzeme dizimi yapmayacağım. Çünkü bu börek evdeki malzemeleri kullanarak yaptığım bir yemek oldu. Pazardan aldığım güzelim ıspanak yapıldığı gün yenmeyince ertesi gün yufkanın arasına girdi ve mis gibi bayıla bayıla yenildi.

Zeytinyağlı ıspanağı çok severim. Sadece soğan, ıspanak ve zeytinyağı ile pişiriyorum ben. Az tuz ekleyip kısık ateşte. Buna su katılmaz, zaten ıspanağın kendisi su, ben pirinç de koymuyorum, sadece soğanını bol tutarım ki soğanın tadı benim için pek mühimdir.


Neyse gelelim böreğe, 4-5 tane hazır yufkayı alın, bu arada pişmiş ıspanağınızın fazla suyunu süzmek için bir süzgece aktarın ve isterseniz çıkan bu çok vitaminli zeytinyağlı suyu da atmayıp değerlendirebilirsiniz.

Bir kapta -malzemenin miktarına göre- 1 ya da 1/2 türk kahvesi fincanı kadar pirinci haşlayın suyunu süzüp soğumaya bırakın. Pirinç yerine siz peynir de koyabilirsiniz. Pirinç adeti benim annemden gelir. Hatta aslıında bu böreğin yufkası elde açılır ve ne nefis bir tatdır o! Anacığım çok güzel yapardı sağlığında. Ayrıca sade ıspanak değil pezikden de yaplılır bizde. Pazı'ya bizim orda Pezik denir.

Bir borcam tepsiyi hafif yağlayın ya da yağlı kağıt serin.
Ispanakla pirinçleri karıştırın,
Buna karabiber pek yakışır, varsa taze çekilmiş karabiber yoksa toz kararbiberi serpiştirin ve yufkanızı açıp her yerine azar azar hazırladığınız içten koyun, çok fazla koyarsanız sardığınızda çok kalın bir rulonuz olur. O yüzden göz kararı az az koymaya özen gösterin. Güzelce rulo yapıp tepsiye yerleştirin. Bu arada ıspanak fazlasıyla nem sağlayacağından yufkayı sakın yağlı suyla falan ıslatmayın.

Tüm malzemeyi bitirip ruloların hepsini tepsiye dizince 1 umurtanın sarısını çırpıp böreğin üstüne bir fırça yardımıyla sürün,
Çörek otu ya da susamla süsleyip 180 derece ısınmış fırında altı üstü kızarana dek pişirin.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder